Senaste nytt
E-postfaktura
20/09/2023
Vi har haft lite strul med utskicket av E-postfakturor dom två senaste månaderna. Har du din hyresfaktura som E-postfaktura ber vi dig att titta i mappen skräppost då det har visat sig att de hamnar där.
Hamnar mailet i skräpposten kan du flytta det till inkorgen genom att högerklicka och flytta till inkorg så ska det hamna där i fortsättningen.
Hamnar mailet i skräpposten kan du flytta det till inkorgen genom att högerklicka och flytta till inkorg så ska det hamna där i fortsättningen.
Har du koll på sopsortering?
24/08/2023
Läs gärna om hur du ska sortera dina sopor under fliken trivselregler.
Lediga lägenheter
18/08/2023
Vi har nu flera lediga lägenheter där ingen kötid krävs. Är du intresserad av att flytta? Gör en intresseanmälan via "Sök Bostad" eller ring oss under telefontid på 0380-450 00.
Uppkopplade brandvarnare och samverkan - för ett säkrare och trevligare boende.
29/03/2022
Vi har nu ett modernt brandvarnarsystem i alla lägenheter.
Tillsammans kan vi förhindra att bränder uppstår.
Alla brandvarnare fungerar
Med uppkopplade brandvarnare och systemet från Tryva vet vi att alla brandvarnare fungerar. Du behöver inte längre testa den. Brandvarnaren testar sig själv och informerar fastighetsskötaren om den behöver service.
Larm skickas till flera mottagare
Brandvarnaren reagerar vid rök eller hög värme. Den tjuter precis som en traditionell brandvarnare. Om brandvarnaren fortfarande är aktiv efter
30 sekunder skickas larmet vidare till anställda på Stiftelsen Aneby Bostäder - och till de boende som valt att ta emot larm i appen Tryva.
Det innebär att det är flera i fastigheten eller organisationen som kan upptäcka en brand tidigt, och göra värdefulla insatser. Det innebär också att bränder kan upptäckas även om den boende inte är hemma.
Så här kommer du igång
Du kan ladda ner appen Tryva och registrera dig som användare. Därefter scannar du QR-koden som sitter uppsatt i fastigheten du bor i.
Tillsammans kan vi förhindra att bränder uppstår.
Alla brandvarnare fungerar
Med uppkopplade brandvarnare och systemet från Tryva vet vi att alla brandvarnare fungerar. Du behöver inte längre testa den. Brandvarnaren testar sig själv och informerar fastighetsskötaren om den behöver service.
Larm skickas till flera mottagare
Brandvarnaren reagerar vid rök eller hög värme. Den tjuter precis som en traditionell brandvarnare. Om brandvarnaren fortfarande är aktiv efter
30 sekunder skickas larmet vidare till anställda på Stiftelsen Aneby Bostäder - och till de boende som valt att ta emot larm i appen Tryva.
Det innebär att det är flera i fastigheten eller organisationen som kan upptäcka en brand tidigt, och göra värdefulla insatser. Det innebär också att bränder kan upptäckas även om den boende inte är hemma.
Så här kommer du igång
Du kan ladda ner appen Tryva och registrera dig som användare. Därefter scannar du QR-koden som sitter uppsatt i fastigheten du bor i.
Huskurage
22/09/2020
Huskurage mot våld i hemmet
Stiftelsen Aneby Bostäder har antagit policyn Huskurage. Vi vill förhindra våld i hemmet genom att grannar agerar.
Det kan vara livsavgörande att agera direkt när något sker i huset där vi bor eller vistas.
Med hjälp av huskurage vill vi bidra till ökad trygghet för alla hyresgäster.
Stiftelsen Aneby Bostäder har antagit policyn Huskurage. Vi vill förhindra våld i hemmet genom att grannar agerar.
Det kan vara livsavgörande att agera direkt när något sker i huset där vi bor eller vistas.
Med hjälp av huskurage vill vi bidra till ökad trygghet för alla hyresgäster.

Stiftelsen Aneby Bostäder är miljöcertifierade enligt ISO 14001 2015.
Det är viktigt att du som hyresgäst har en hemförsäkring.
Klicka på broschyren för mer information!
Besök: Endast tidsbokade besök.
Öppettider för telefon:
Måndag: 10.00-12.00
Tisdag: 10.00-12.00
Torsdag: 10.00-12.00
Fredag: 10.00-12.00
Dag före röd dag/helgdag stänger kontoret 12.00.
Adress:
Storgatan 39A
578 31 Aneby
Fakturaadress:
Kund-id PDC7300
FE 595
105 69 Stockholm
Telefon: 0380 - 45 000
E-post: epost@anebybostader.se