Senaste nytt
Nytt betalningsalternativ och fakturaavgift
07/12/2020
Du har tidigare kunnat betala din hyra genom autogiro, pappersfaktura och e-avi till din e-postadress.
Vi kan nu erbjuda e-faktura till din internetbank. För att aktivera e-faktura går du in på din internetbank och söker efter "Stiftelsen Aneby Bostäder" och skickar in/registrerar din ansökan.
Du kommer i fortsättningen få din hyresfaktura månadsvis och från den 1 april 2021 tar vi ut en fakturaavgift på 29 kr för pappersfakturor.
Om du vill byta till autogiro eller e-avi kontaktar du oss under telefontid på 0380-450 00 eller skickar ett mail till epost@anebybostader.se och skriver "Hyresfaktura" i ämnesfältet.
Du kan också ladda ner en autogiroblankett här på hemsidan under fliken "Hyra" under "Hyresgästfrågor" och sedan lämna in den i vårat postfack i trappuppgången på Storgatan 39A.
Vi kan nu erbjuda e-faktura till din internetbank. För att aktivera e-faktura går du in på din internetbank och söker efter "Stiftelsen Aneby Bostäder" och skickar in/registrerar din ansökan.
Du kommer i fortsättningen få din hyresfaktura månadsvis och från den 1 april 2021 tar vi ut en fakturaavgift på 29 kr för pappersfakturor.
Om du vill byta till autogiro eller e-avi kontaktar du oss under telefontid på 0380-450 00 eller skickar ett mail till epost@anebybostader.se och skriver "Hyresfaktura" i ämnesfältet.
Du kan också ladda ner en autogiroblankett här på hemsidan under fliken "Hyra" under "Hyresgästfrågor" och sedan lämna in den i vårat postfack i trappuppgången på Storgatan 39A.
Valter- Digital Fastighetsassistent
29/09/2020
Vi har samarbete med ett gäng studenter på KTH och de ska bygga upp en digital fastighetsassistent som de har döpt till Valter. Vi har inlett ett pilotprojekt som ska pågå från 1 september fram till 31 december 2020. Under denna tiden ska Valter bli jättebra på felanmälan. Man får svara på frågor som leder till en felanmälan.
Vi skulle bli så glada om ni använder Valter när ni gör felanmälan framöver.
För att göra en felanmälan via Valter går ni in på Felanmälan som vanligt.
Vi skulle bli så glada om ni använder Valter när ni gör felanmälan framöver.
För att göra en felanmälan via Valter går ni in på Felanmälan som vanligt.
Huskurage
22/09/2020

Efterlysning av Goda grannar!
07/05/2020
Behöver du hjälp eller kan du tänka dig att hjälpa medmänniskor i din närhet som behöver stöd?
I stunder av kris måste vi hjälpa varandra. Goda grannar är ett initiativ från Hyresgästföreningen som matchar ihop den som vill och kan hjälpa med den som behöver hjälp. För mer information: www.godagrannar.nu
I stunder av kris måste vi hjälpa varandra. Goda grannar är ett initiativ från Hyresgästföreningen som matchar ihop den som vill och kan hjälpa med den som behöver hjälp. För mer information: www.godagrannar.nu
Coronavirus
17/03/2020
För att förhindra spridning av coronaviruset
Vi tar vårt samhällsansvar för att minska eventuell spridning av coronaviruset. Därför ber vi dig som kund eller besökare att beakta följande.
OBS! Låt oss påminna om att vi gemensamt kan förhindra smittspridning genom att tvätta händerna oftare än vanligt (enligt rekommendation från Folkhälsomyndigheten).
Med vänliga hälsningar/ Stiftelsen Aneby Bostäder
Vi tar vårt samhällsansvar för att minska eventuell spridning av coronaviruset. Därför ber vi dig som kund eller besökare att beakta följande.
- Från och med den 18 mars kommer vi att begränsa våra besök i reception.
- Felanmälan kan göras via telefon eller via vår hemsida.
- Är du sjuk, bör du stanna hemma och kurera dig.
OBS! Låt oss påminna om att vi gemensamt kan förhindra smittspridning genom att tvätta händerna oftare än vanligt (enligt rekommendation från Folkhälsomyndigheten).
Med vänliga hälsningar/ Stiftelsen Aneby Bostäder
För att förhindra spridning av coronaviruset
13/03/2020
På grund av pågående spridning av coronaviruset har vi följande generella hållning innan arbete hos hyresgäst i lägenhet:
- Vi håller avstånd i våra möten och kontakter (2 meter).
- Vi frågar hyresgäst om de känner sig friska och krya- om nej, utförs inget arbete hos hyresgäst.
- Vi frågar hyresgäst om de vistats i högriskområde- om ja, utförs inget arbete hos hyresgäst.
- Avbryt arbete om hyresgäst är hemma och inte känner sig kry!
Andrahandsuthyrning
03/10/2019
Den 1 oktober 2019 kom en ny lag som ska stoppa andrahandsuthyrning. Det innebär hårdare åtgärder och straff mot olovlig andrahandsuthyrning. Det innebär att om vi upptäcker att någon hyresgäst hyr ut sin lägenhet i andrahand kan vi vräka hyresgästen direkt utan att varna först.
Kontakta oss först om du vill hyra ut din lägenhet i andrahand.
Kontakta oss först om du vill hyra ut din lägenhet i andrahand.
Stiftelsen Aneby Bostäder är miljöcertifierade enligt ISO 14001 2015.
Det är viktigt att du som hyresgäst har en hemförsäkring.
Klicka på broschyren för mer information!
Under pågående coronapandemi håller receptionen stängd.
Ring och boka en tid.
Öppettider för telefon:
Måndag: 13.00-16.00
Tisdag: 10.00-12.00
Onsdag: 10.00-12.00, 13.00-15.30
Torsdag: 13.00-16.00
Fredag: 10.00-12.00
Dag före röd dag/helgdag stänger kontoret 12.00.
Kontoret kan ibland vara obemannat, ring och bestäm tid.
Adress:
Storgatan 39A
578 31 Aneby
Fakturaadress:
Kund-id PDC7300
FE 595
105 69 Stockholm
Telefon: 0380 - 45 000
E-post: epost@anebybostader.se