Senaste nytt


Nytt betalningsalternativ och fakturaavgift
07/12/2020
Du har tidigare kunnat betala din hyra genom autogiro, pappersfaktura och e-avi till din e-postadress.
Vi kan nu erbjuda e-faktura till din internetbank. För att aktivera e-faktura går du in på din internetbank och söker efter "Stiftelsen Aneby Bostäder" och skickar in/registrerar din ansökan.  

Du kommer i fortsättningen få din hyresfaktura månadsvis och från den 1 april 2021 tar vi ut en fakturaavgift på 29 kr för pappersfakturor. 

Om du vill byta till autogiro eller e-avi kontaktar du oss under telefontid på 0380-450 00 eller skickar ett mail till epost@anebybostader.se och skriver "Hyresfaktura" i ämnesfältet. 
Du kan också ladda ner en autogiroblankett här på hemsidan under fliken "Hyra" under "Hyresgästfrågor" och sedan lämna in den i vårat postfack i trappuppgången på Storgatan 39A.




Huskurage
22/09/2020
Huskurage mot våld i hemmet

Stiftelsen Aneby Bostäder har antagit policyn Huskurage. Vi vill förhindra våld i hemmet genom att grannar agerar. 
Det kan vara livsavgörande att agera direkt när något sker i huset där vi bor eller vistas. 
Med hjälp av huskurage vill vi bidra till ökad trygghet för alla hyresgäster. 





Coronavirus
17/03/2020
För att förhindra spridning av coronaviruset

Vi tar vårt samhällsansvar för att minska eventuell spridning av coronaviruset. Därför ber vi dig som kund eller besökare att beakta följande.

  • Från och med den 18 mars kommer vi att begränsa våra besök i reception. 
Receptionen kommer hållas stängd tillsvidare, besök bokas via mail eller telefon. Våra telefoner är öppna enligt ordinarie tider. 

  • Felanmälan kan göras via telefon eller via vår hemsida.
Vi kommer inte besöka lägenheter annat än för att åtgärda akuta fel, om någon av de boende har hosta, snuva, feber eller halsont. 
  • Är du sjuk, bör du stanna hemma och kurera dig.
Vi ber dig att inte besöka vår reception eller ta emot besök i lägenheten förrän du är fullt frisk. 

OBS! Låt oss påminna om att vi gemensamt kan förhindra smittspridning genom att tvätta händerna oftare än vanligt (enligt rekommendation från Folkhälsomyndigheten). 
 

 Med vänliga hälsningar/ Stiftelsen Aneby Bostäder




För att förhindra spridning av coronaviruset
13/03/2020
På grund av pågående spridning av coronaviruset har vi följande generella hållning innan arbete hos hyresgäst i lägenhet:
  • Vi håller avstånd i våra möten och kontakter (2 meter).
  • Vi frågar hyresgäst om de känner sig friska och krya- om nej, utförs inget arbete hos hyresgäst. 
  • Avbryt arbete om hyresgäst är hemma och inte känner sig kry!
Obs! Låt oss påminna att vi gemensamt kan förhindra smittspridning genom att tvätta händerna oftare än vanligt.




Andrahandsuthyrning
03/10/2019
Den 1 oktober 2019 kom en ny lag som ska stoppa olovlig andrahandsuthyrning. Nu kan vi säga upp ditt avtal utan varning eller chans till rättelse om du hyr ut i andra hand utan vårat godkännande. Kontakta därför alltid oss om du funderar på att hyra ut så hjälper vi dig rätt.

Om du har beaktansvärda skäl och godkännande från oss kan du hyra ut din lägenhet under en begränsad period. Exempel på beaktansvärda skäl är studier på annan ort, tillfälligt arbete på annan ort med ett pendlingsavstånd på minst 10 mil eller 1,5 timmes resväg enkel resa, provboende i ett parförhållande och ålder eller sjukdom. 






Stiftelsen Aneby Bostäder är miljöcertifierade enligt ISO 14001 2015.

Det är viktigt att du som hyresgäst har en hemförsäkring.


Klicka på broschyren för mer information!


  


Under pågående coronapandemi håller receptionen stängd.
Ring och boka en tid.


Öppettider för telefon:
Måndag: 10.00-12.00
Tisdag: 10.00-12.00
Torsdag: 10.00-12.00
Fredag: 10.00-12.00


Dag före röd dag/helgdag stänger kontoret 12.00.


Adress:
 Storgatan 39A 
578 31 Aneby

Fakturaadress:
Kund-id PDC7300
FE 595
105 69 Stockholm

Telefon: 0380 - 45 000
E-post: epost@anebybostader.se

 

Välkommen till oss, tillsammans skapar vi trivsel! Hyreslägenheter och lokaler i Aneby Stiftelsen Aneby bostäder är ett allmännyttigt bostadsbolag som grundades 1966. Verksamheten består av att bygga, äga och förvalta hyresfastigheter, bostadsrätter eller tomträtter innehållande hyresfastigheter, kontorslokaler och kommersiella lokaler inom Aneby tätort. Här finns såväl sekelskiftesbyggnader som nyproducerade lägenheter. Ändamålet med stiftelsens verksamhet är att med iakttagande av den kommunala självkostnads- och likställighetsprincipen främja bostadsförsörjningen i kommunen. I affärsidén ingår även att skapa en god ekonomi i stiftelsen och fastigheterna, samtidigt som långa och goda hyresgästrelationer främjas. Hos Stiftelsen Aneby Bostäder arbetar fastighetsskötare, snickare, målare och vitvarutekniker. De hjälper hyresgästerna med all tänkbar service. Arbetet innefattar allt från inre till yttre skötsel innefattande hyreslägenheter, kontorslokaler samt kommersiella lokaler. Stiftelsen Aneby Bostäder strävar efter hög trivselfaktor hos våra hyresgäster samt anställda. Våra hyreslägenheter i Aneby tätort Vi har ca 500 hyreslägenheter som alla finns i Aneby tätort, 93 av dem är lägenheter för äldre- och serviceboende som vi förvaltar. Vårt fastighetsbestånd har en stor variation, här finns såväl sekelskiftesbyggnader som nyproducerade lägenheter. Kontorslokaler och kommersiella lokaler Vi har ca 40 kontorslokaler och kommersiella lokaler. I lokalerna ryms allt från kommunala verksamheter, som äldre- och serviceboenden, till restauranger och butiker. Vi strävar ständigt efter att ha attraktiva lokaler");